In Lang Leve de Liefde draait het officieel om romantiek, dates en misschien wel de liefde van je leven vinden. Maar laten we eerlijk zijn: steeds vaker lijkt het programma meer op een springplank voor influencers in wording dan een serieuze liefdesmatch. Neem Claudia Roelands. Die kwam met 14.000 volgers binnen en liep er met duizend extra weer uit. Liefde? Meh. Bereik? Zeker weten.
Jeffrey zit in de bubbel, letterlijk
Claudia komt het huis binnen alsof ze op weg is naar een Miss Influencer-verkiezing: volle make-up, extensions, nagels strak — het hele pakket. Jeffrey ziet het allemaal gebeuren, fronst even, maar laat zich niet direct afschrikken. Hij is benieuwd, zij weet precies wat ze doet. En natuurlijk eindigen ze in de hottub. Want ja, wat is een aflevering zonder wat gespetter?
Er is wat gelach, wat gespartel, en vooral veel camera’s. Het lijkt even alsof er een klik is, maar zodra ze eruit zijn, verdwijnt ook de magie. Geen vuurwerk. Gewoon lauw water. Jeffrey begint zich af te vragen of hij met Claudia of haar online alter ego aan tafel zit.
Liefde of volgers?
Na de aflevering stijgt Claudia’s volgersaantal keihard. Geen verrassing voor wie een beetje verstand heeft van social media. Meedoen aan een programma als dit is gewoon slimme marketing — als je weet hoe je jezelf moet verkopen. En Claudia weet dat. Haar Instagram-bio staat open voor DM’s, haar foto’s zijn on point, en ze is zichtbaar klaar voor samenwerkingen.
Vraag is: kwam ze echt voor de liefde, of voor de likes? En als het laatste waar is, moeten we daar dan boos over zijn? Of gewoon toegeven dat ze het spel beter speelt dan de rest?
Geen liefde, wel business
Na het bubbelmoment is het klaar. Gesprekken worden oppervlakkig, de chemie is weg. Jeffrey is klaar met de poppenkast, Claudia lijkt op zoek naar het juiste licht voor haar volgende post. Wat overblijft, is het gevoel dat we naar een auditie voor Instagram-campagnes hebben gekeken in plaats van een zoektocht naar liefde.
Toch is het ergens ook gewoon slim. Claudia weet hoe reality-tv werkt. Eén virale aflevering en je bent ineens ‘iemand’. Het programma gaf haar een podium en ze pakte het met beide handen aan. Geen hartje, maar wel een blauw vinkje in de maak?

Slim gespeeld of gewoon nep?
Aan de ene kant: Claudia pakt haar moment. Niks mis mee. Iedereen doet tegenwoordig aan zelfpromotie. Maar als dit de nieuwe norm wordt, hoe serieus kun je Lang Leve de Liefde dan nog nemen? Het idee van liefde zoeken verandert dan langzaam in: wie maakt de beste content?
Toch blijft Claudia populair. Sommigen noemen haar misleidend, anderen vinden haar juist verfrissend. Eén ding is zeker: ze heeft geen man gevonden, maar wel honderden nieuwe fans. En misschien is dat in 2025 wel net zo veel waard als een relatie.
Bekijk de beelden hier






