Wendy van Hout, de vriendin van Peter Gillis, weet opnieuw de aandacht te trekken. En nee, dit keer niet met villa’s, ruzies of reality-drama, maar met een paar opvallende plaatjes die het internet overuren laten draaien. De foto’s van haar nieuwe kledinglijn zijn zó pikant dat mensen zich hardop afvragen of ze de verkeerde website hebben geopend.
De blondine heeft inmiddels een eigen webshop – 356 by Wendy – waar ze zelf model staat voor haar outfits. Alleen lijkt ze daarbij te vergeten dat kleding promoten iets anders is dan kleding bijna uittrekken. En ja, dat valt op. Heel Nederland heeft het erover, en de vraag is simpel: verkoopt ze jurkjes, of start ze straks een OnlyFans?
Wendy wil zingen én shinen
Naast haar winkel is Wendy ook bezig met haar zangcarrière. Ze mag optreden op het Mega Piraten Festijn in het GelreDome – een podium met zo’n dertig artiesten en tienduizenden bezoekers. Tussen namen als Jan Smit, Tino Martin en Gerard Joling is dat geen misselijke prestatie.
Maar de weg daar naartoe was niet helemaal natuurlijk. Peter Gillis zette namelijk al zijn online volgers in om stemmen te ronselen. “Stem allemaal op Wendy, ze verdient het!” riep hij enthousiast. En ja hoor, met genoeg Gillis-power en een paar goedgekozen posts kwam ze door de selectie.
Kritiek? Uiteraard.
De reacties lieten niet lang op zich wachten. Want zodra iemand met een Gillis-link iets probeert te doen, staat half Nederland klaar met een mening. “Ze zingt vast met autotune”, “Koop je eigen tickets, Peter”, en “Is dit nou de vrouwelijke Frans Bauer of de Brabantse Barbie?” – het internet was onverbiddelijk.
Maar eerlijk is eerlijk: Wendy lijkt zich daar niets van aan te trekken. Ze lacht, poseert, en blijft posten. En die instelling werkt. Want aandacht, goed of slecht, is nog altijd brandstof in de showbizz. En dat heeft ze dondersgoed begrepen.
Van catwalk tot controverse
Wie even door haar Instagram scrollt, snapt waarom er rumoer is. De outfits van 356 by Wendy zijn… laten we zeggen: niet bepaald kantoorvriendelijk. Strakke topjes, korte rokjes, veel glitter en nog meer huid. Ideaal voor een après-ski-feest, iets minder geschikt voor een gemiddelde kerstborrel.
De foto’s die nu viral gaan, lijken rechtstreeks uit een lingerieshoot te komen. Kerstrode setjes, doorzichtige stof, hakken waar je een ladder mee kunt beklimmen – alles erop en eraan. En dat levert niet alleen klikken op, maar ook gefronste wenkbrauwen. “Is dit reclame voor kleding of voor content?” vraagt iemand onder een post. Terechte vraag.
De vergelijking met Nicol is snel gemaakt
Omdat Wendy de nieuwe liefde van Peter Gillis is, worden de parallellen met zijn ex Nicol Kremers overal getrokken. En die vergelijking maakt het internet extra scherp. “Van villa naar filter”, grapt iemand. “Peter heeft duidelijk een type.”
Het verschil is alleen dat Wendy haar promotie iets tactischer aanpakt. Waar Nicol het online vooral van provocatie moest hebben, doet Wendy het met glimlach en glitter. Maar dat neemt niet weg dat sommige foto’s zo gedurfd zijn dat zelfs Peter waarschijnlijk dacht: “Zo, die jurkjes verkopen zichzelf wel.”
Slim of over de top?
Wat je ook van haar vindt, Wendy weet hoe marketing werkt. Aandacht is omzet. En als dat betekent dat ze zelf model speelt in outfits die weinig aan de verbeelding overlaten, dan is dat blijkbaar een risico dat ze wil nemen.

Het is dezelfde tactiek die tegenwoordig overal werkt: laat mensen praten, en de verkoop volgt vanzelf. Of het nu een parfum, podcast of pikant jurkje is – controverse verkoopt beter dan elke reclamecampagne. En Wendy surft moeiteloos op die golf.
Peter kijkt vast trots (of zenuwachtig) mee
Je kunt je bijna voorstellen hoe Peter op zijn iPad door de foto’s scrolt. De trotse glimlach van een man die denkt: “Dat is míjn Wendy.” En tegelijk de lichte paniek van: “Had dat jurkje niet iets langer gekund?”
De reacties van volgers zijn ondertussen een mix van bewondering en ongeloof. Mannen laten hartjes achter, vrouwen vragen zich af of dit nog kleding is of gewoon decoratie. Eén ding is duidelijk: 356byWendy is het gesprek van de dag.
Mode met een vleugje marketinggenie
Ergens is het briljant. Waar andere kleine kledingmerken vechten om bereik, staat Wendy gratis op elke gossip-site. En dat zonder dure influencers of tv-spots. Gewoon met een paar gewaagde foto’s en een hoop zelfvertrouwen.
Ze verkoopt geen mode – ze verkoopt een verhaal. Het verhaal van een vrouw die van reality naar retail ging en precies weet hoe ze in de schijnwerpers blijft. Slim? Zeker. Subtiel? Absoluut niet.
“Kerstsetje of clickbait?”
De outfits zelf lijken op iets tussen kerstverleiding en carnaval deluxe. Strakke pakjes met veren, fluweel en net genoeg stof om het nog ‘fashion’ te noemen. Perfect voor een TikTok-trend of een après-ski-avond, minder ideaal voor een familie-etentje.
En dat is precies waarom het werkt. Hoe meer mensen praten, hoe meer bezoekers haar site krijgt. Of ze uiteindelijk een jurkje kopen of gewoon kijken – dat maakt niet uit. Elke klik telt. En Wendy weet dat verdomd goed.
Fans blijven verdeeld
Op social media zijn de meningen zoals altijd verdeeld. De ene helft roept dat ze “gewoon lekker zichzelf moet zijn”, de andere helft vindt het “ordinair en respectloos”. Wendy zelf lijkt daar weinig van te merken. Ze post vrolijk door, met captions als “Nieuw in de shop 💋” alsof er niks aan de hand is.
En dat is precies haar kracht. Geen uitleg, geen excuses. Gewoon posten, verkopen, doorgaan. Het is de moderne strategie: doe wat je wil, en laat het internet het werk doen.
Van reality naar business
Wie Wendy alleen kende van Massa is Kassa, zou niet denken dat ze ooit een eigen merk zou starten. Maar de vrouw achter de glitterjurk is slimmer dan mensen denken. Ze gebruikt haar bekendheid niet voor aandacht – maar als startkapitaal.
En eerlijk: ze doet het beter dan de meeste influencers die elk product op TikTok pushen. Want bij Wendy koop je niet zomaar een jurkje; je koopt een stukje van de soap. En die strategie werkt, hoe je het ook wendt of keert.
De grens tussen stijl en spanning
Er zit altijd een dunne lijn tussen sexy en smakeloos. En Wendy balanceert er precies overheen. Soms charmant, soms over de top, maar altijd met volle overtuiging. En dat is misschien wel waarom ze opvalt tussen de rest.
Want je kunt haar belachelijk vinden, je kunt lachen om de foto’s, maar je kijkt wél. En dat is precies de bedoeling.
Wendy blijft in control
Ondanks alle ophef blijft Wendy rustig. Geen statements, geen excuses, geen verwijten – alleen nieuwe posts en nieuwe outfits. Ze lijkt precies te weten waar ze mee bezig is. En dat dwingt, hoe je het ook draait, respect af.
In een wereld waarin iedereen schreeuwt om aandacht, doet Wendy het op haar eigen manier: zelfverzekerd, slim en zonder schaamte. En dat is precies waarom ze blijft hangen in je hoofd.
Gewaagde beelden
Benieuwd naar de gewaagde beelden? Klik op de volgende pagina! 👇






