Vanaf zaterdag 25 oktober kun je op Videoland zien hoe de mannen van StukTV zichzelf letterlijk en figuurlijk kwijt zijn. Giel, Thomas en Stefan – oftewel de drie-eenheid van chaos – gaan in de nieuwe realityshow ‘Waar De Fck Is Stuk?’* op de vlucht. En niet zomaar een beetje. Ze duiken ergens in Europa onder en moeten vijf dagen lang uit handen blijven van een stel bloedfanatieke duo’s. Denk aan Wie Is De Mol, maar dan met meer adrenaline, zweet en waarschijnlijk een hoop domme ideeën onderweg.
De jacht is geopend
Zes teams krijgen de ondankbare, maar oh zo vermakelijke taak om de mannen te vinden. Dat zijn niet de minste namen: Estelle Cruijff & Niels Oosthoek, Geraldine Kemper & Gwen van Poorten, Hef & Adje, Nikkie de Jager & Wes van Os, Julia Heetman & Thijs Boermans en Marc-Junior & Yordi. Een bont gezelschap dat meer showbizz dan opsporingservaring heeft, maar hé, dat maakt het juist leuker.
De jacht begint, en op social media barst de gekte al los. Elk duo probeert z’n volgers in te schakelen als digitale speurneuzen, want wie StukTV kent, weet dat die gasten niet bepaald stil kunnen zitten.
Geraldine en Gwen weten hoe het werkt
En dan heb je Geraldine Kemper en Gwen van Poorten. Twee vrouwen die al jaren weten hoe ze aandacht moeten trekken, zowel op tv als online. Die twee snappen de kunst van ‘scroll stop’. Hun tactiek om volgers warm te maken voor de jacht? Niet met een flauwe oproep of een saaie hashtag. Nee, de dames gooiden het over een… visueel andere boeg.
Ze besloten namelijk “hun voorkant te laten zien” op hun socials. En voordat je nu denkt dat het een OnlyFans-crossover is geworden: nee, het viel allemaal wel mee. Letterlijk. Want ondanks de nieuwsgierige vingers die massaal op de pauzeknop tikten, viel er precies níets te zien. Nada. Noppes.

Slim of smerig?
Toch is het geniaal in z’n eenvoud. Geraldine en Gwen weten dondersgoed dat elke man met een internetverbinding stopt met scrollen zodra er een hint van huid in beeld komt. Of het nou een foto, reel of tikje doorzichtige outfit is, de aandacht is binnen. En dat terwijl hun doel gewoon is: mensen activeren om de jacht te volgen.
Sommigen noemen het marketing, anderen noemen het clickbait met een glimlach. Hoe dan ook, het werkt. Binnen no-time stroomden de reacties binnen. “Wat doe je nou weer, Geraldine?” en “Gwen, jij weet wat mensen willen zien!” – gevolgd door honderden mannelijke volgers die natuurlijk alleen maar ‘voor de show’ even keken. Tuurlijk.
Niets te zien, maar toch alles gezien
Wat het knap maakt, is dat er écht niets te zien is, maar je brein denkt van wel. Een paar snelle shots, een suggestieve hoek, en hop – je denkt dat je iets hebt gemist. Mensen spoelen terug, klikken op pauze, vergroten, analyseren… en blijven zo precies waar Geraldine en Gwen ze willen hebben: op hun kanaal.
Een slimme tactiek die perfect past bij de toon van ‘Waar De Fck Is Stuk?’*. Want deze show draait niet om logica of subtiliteit. Het gaat om chaos, snelheid en entertainment. En die twee weten dat perfect te vertalen naar hun eigen manier van aandacht trekken.
Benieuwd naar de beelden? Klik op de volgende pagina!👇






