Meer bloot dan beat
De setting is simpel: zonnetje, zomerjurk en een dansje. De dame in kwestie voelt zich duidelijk lekker in haar vel. Alleen vergat ze één ding: haar outfit is zo doorschijnend dat het meer OnlyFans dan TikTok lijkt. Terwijl haar heupen losgaan, zie je steeds meer van wat eronder schuilgaat – of eigenlijk níet schuilgaat.
En of dat bewust is? Grote kans van wel. De camera blijft nét iets te lang hangen, de jurk wappert nét iets te hard mee met de beat. Dit is geen toeval, dit is strategisch viral gaan. En het werkt.
Grenzen? Die zijn er om op te zoeken
De reacties vliegen onder de video. De een roept “kunst”, de ander “aandachtstrekker”. Wat het ook is: het triggert. Precies wat je nodig hebt om het internet te laten ontploffen. Geen tekst, geen uitleg. Gewoon een dansje, een beetje wind en een outfit die je normaal alleen op Ibiza tegenkomt na drie mojito’s.
Het zit hem in de suggestie. Er is niks expliciet te zien, maar het laat net genoeg ruimte over voor je fantasie. En dat maakt het krachtig. Of ongemakkelijk. Of allebei.
Zelfvertrouwen of likes jagen?
Toch zit er een interessante laag onder. Deze dame voelt zich blijkbaar goed in haar lijf en durft dat te laten zien. Daar is niks mis mee. Maar als je dit op dinsdagochtend tussen je werkmail en je tweede bak koffie voorbij ziet komen, ga je je afvragen: is dit zelfexpressie of gewoon slimme marketing?

Als ze ditzelfde had gedaan op een dansfestival of kunstexpo, had het waarschijnlijk “performance art” geheten. Nu is het een viral TikTok en gaat het vooral over wat je wél en niét ziet.
Weer wat te bespreken bij de koffieautomaat
Feit is: dit filmpje pakt je aandacht. Of je nou zit te gniffelen of je hoofd schudt. En dat is precies waar dubsdag behoefte aan heeft. Iets om de dag op gang te helpen. Iets dat je deelt in de groepsapp met de tekst: “Kijk dit even.”
Dus of je het nu empowerment vindt of een goedkoop trucje voor likes – ze heeft haar doel bereikt. Iedereen kijkt. En da’s knap, op een dinsdag.
Beelden? Hieronder!